duminică, 14 martie 2010

Liceu, cimitirul vesel al tineretii mele

PLAY ME!



Si mergeam eu leganat,mereu cu capul in pamant, pe strazile orasului...cu mainile in buzunar gandindu-ma ca deja e mijlocul lui martie si parca iarasi am trait degeaba 3 luni din "anul nou", cand deodata incepe sa-mi cante in casti Erata de la Cargo. Instantaneu, la fel ca de fiecare data, imi amintesc de liceu si de concertele anuale pe care cargo le aveau la petrosani de zilele orasului.


Am copilarit la Petrosani, am facut scoala generala si liceul acolo si sunt mandru de asta. Este un orash ingrozitor insa sunt multi oameni destepti pe acolo. Dar despre asta voi povesti cu alta ocazie. Postul acesta este dedicat Liceului si anilor de liceu. Nu as vrea sa va plictisesc prea mult cu vorbe. Ce va urma mai jos va fi....o mica(mare) calatorie in ceea ce a insemnat pentru mine, 4 ani de liceu in Liceul Teoretic Mihai-Eminescu Petrosani.
Copil fiind, pereti-i decojeam(clasa 9-a)








Si doar daca-ai sti
Ca tot ce conteaza si rade in mine
E chipul tau palid si sufletul bland
Doar daca-ai sti...







George Bacovia - Poveste

Îti aduci aminte ziua când ti-am spus ca esti frumoasa,
Când cu buzele de sânge si cu ochii sclipitori
Printre arborii de toamna te opreai încet, sfioasa,
Lasând gândul spre amorul înteles de-atâtea ori?...

Asteptai sa fiu poetul îndraznet ca niciodata
Ca s-auzi ecoul rece-al unor calde sarutari
Te duceai mereu nainte înspre-o umbra-ntunecata
Ca o pala ratacire coborând din alte zari.



Ah, mi-ai spus atât de simplu ca ti-i sete de iubire
Neascultând decât soptirea singuratecei paduri,
Î?i opreai cu mâna sânul oi zâmbea a ta privire,
Chinul departarii noastre neputând sa-l mai înduri.

- Ha, ha, ha, râdea ecoul, de râdeam de-a ta placere,
Între om si-ntre femeie mi-ai spus ura din trecut,
Te-am lasat sa-nsiri povestea cu dureri si cu mistere
Pentru mine, ca oricarui trecator necunoscut.

Î?i aduci aminte ziua când ?i-am spus ca esti frumoasa,
Când, în soaptele padurii, poate ca te-am sarutat
Ascultând ecoul rece, înspre toamna friguroasa
Ce-aducea-ntâlnirii noastre un adio-ndepartat? 
 
Către Galateea

Îţi ştiu toate timpurile, toate mişcările, toate parfumurile
şi umbra ta, şi tăcerile tale, şi sânul tău
ce cutremur au şi ce culoare anume,
şi mersul tău, şi melancolia ta, şi sprâncenele tale,
şi bluza ta, şi inelul tău, şi secunda
şi nu mai am răbdare şi genunchiul mi-l pun în pietre
şi mă rog de tine,
naşte-mă.

Ştiu tot ce e mai departe de tine,
atât de departe, încât nu mai există aproape -
după-amiază, după-orizontul, dincolo-de-marea...
şi tot ce e dincolo de ele,
şi atât de departe, încât nu mai are nici nume.
De aceea-mi îndoi genunchiul şi-l pun
pe genunchiul pietrelor, care-l îngână.
Şi mă rog de tine,
naşte-mă.

Ştiu tot ceea ce tu nu ştii niciodată, din tine.
Bătaia inimii care urmează bătăii ce-o auzi,
sfârşitul cuvântului a cărui prima silabă tocmai o spui
copacii - umbre de lemn ale vinelor tale,
râurile - mişcătoare umbre ale sângelui tău,
şi pietrele, pietrele - umbre de piatră ale genunchiului meu,
pe care mi-i plec în faţa ta şi mă rog de tine,
naşte-mă. Naşte-mă.

 
 

 

Mihai Eminescu - Odă (în Metru Antic)

Nu credeam sa-nvat a muri vrodata;
Pururi tânar, înfasurat în manta-mi,
Ochii mei naltam visatori la steaua
Singuratatii.

Când deodata tu rasarisi în cale-mi,
Suferinta tu, dureros de dulce...
Pân-în fund baui voluptatea mortii
Ne'nduratoare.

Jalnic ard de viu chinuit ca Nessus.
Ori ca Hercul înveninat de haina-i;
Focul meu a-l stinge nu pot cu toate
Apele marii.

De-al meu propriu vis, mistuit ma vaiet,
Pe-al meu propriu rug, ma topesc în flacari...
Pot sa mai re'nviu luminos din el ca
Pasarea Phoenix?

Piara-mi ochii turburatori din cale,
Vino iar în sân, nepasare trista;
Ca sa pot muri linistit, pe mine
Mie reda-ma!


object width="560" height="340">



Lucian Blaga:Eu nu strivesc corola de minuni a lumii

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
si nu ucid
cu mintea mea tainele, ce le-ntalnesc
in calea mea
in flori, in ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora
sugruma vraja nepatrunsului ascuns
in adancimi de intuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taina–

si-ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micsoreaza, ci tremuratoare
mareste si mai tare taina noptii,
asa imbogatesc si eu intunecata zare
cu largi fiori de sfant mister
si tot ce-i nenteles
se schimba-n nentelesuri si mai mari
sub ochii mei -
caci eu iubesc
si flori, si ochi, si buze, si morminte.

I feel You MAN!!!(Jean luptand cu matematica)






Si ce daca au trecut atatia ani? liceul ramane liceu, si cel mai important este cum sti sa-l faci sa fie deeuitat, cum sti sa-l traiesti si sa il lasi pe el sa traiasca prin tine. Odata ce se termina, cresti, aduni responsabilitati...Nimic nu mai e la fel...si nici nu va mai fi.Bataile cu apa din pauzele din clasa a 9-a si-a 10, raziile din skip a lu piscoi si muneatnu(multumesc pe aceasta cale domanei din skip pentru spatiul care ni-l punea la dispozitie pentru a ne ascunde cand se intamplau raziile, de asemenea patronilor din clasa a 9-a pentru fotoliile deosebit de jegoase dar incredibil de comode si bune ca s adormi de la 9 la 10....), cantarile din curtea scolii si din clasa acompaniate de chitara lui cristi sau a lui cipri, lucrarile la bio sau la geogra, olimpiadele la chimie si bio, atatea si atea....Asa ca vreau sa multumesc tuturor PRETENILOR din liceu care au stiut mereu, alaturi de mine, cum sa faca sa nu fie totul...DEGEABA.Si chiar daca poate pentru cei care vor citi va parea patetic sau mai stiu eu cum as vrea chiar sa-i numesc pe cei mai de seama:)....sper sa nu uit pe cineva.

In primul rand Este doamna diriginta care de departe a fost cea mai buna prietena din liceu iar apoi incep o lista....cred ca lunga, vedem la sfrasit:
Andhra,Tony,Cristi,Anca,Marcela,Andrei, Ionutza,Anna, Ioana, Angy, Iulia, Matrica, Pitica, Alexa, Andrei, Silviu(ma simt ca popa la pomenire...dar e placut pentru ca mie pe retina imi sunt proiectate figurile lor si parca intr-o singura secunda zeci de intamplari si "faze" imi strafulgera mintea...e foarte placut:)...), Flory, Andrada, Magda, Sigrid, Alinutza, Nelson, Andra, Mirabela, Ely, Laura, Nely, Carmina, Andreea, Corina, Fana, Alexandra, Cipri, Ana, Fodor, Melinda, etc. De asemenea multumesc profesorilor care m-au terorizat cu note FOARTE bune, Lectii si informatii care si azi imi sunt de un MAAARE folos, amintim aici Doamna profesoara Calburean( 8-| ), Lepadatu( :-& ), Papuc(~X( ), Mihoc( :-J ),Dobrita (:-@ ), Palade( 8-> ), Poiana(Ludinashiu)( da?!...da?!..Da?!!!!...), Domnul Gil( Eu contez...si-atat...), Nechita( Ironie pe Maidan), Munteanu , Bacoi( :| ), Leba(:-bd) , Severica( ~:> ),  Lapadush(ION bai incompetentule nu IOAN!!!...ca-s oltean...), Piscoi (NU...serios..mai bine NU...), etc.

Pentru voi TOT respectul!!! Si pentru ultima oara PLAY IT!!!






Pe Aceeasi Tema: E Gratis Dom'leAmintiri in Linii drepte si Cotate





Pentru o mai usoara navigare pe blogul Omu' si Libelula folositi indexul din dreapta impartit pe categorii de interes.

Nu uitati de Concursul Lunii "Caut Sigla"

Niciun comentariu: