vineri, 26 februarie 2010

Ceilalti

Si a fost dragobetele.Frumoasa zi. Soare, Fustite scurte, inimioare si Romani. I-am luat si eu libelulei un buchetel de frezii sa zburde cu aripioarele ei cvadruple prin ele pe langa ele samd, si a fost o zi frumoasa. Seara, conform planului facut de vreo doua saptamani, am mers la un concert la care eu nu eram prea incantat sa merg insa na, AM PROMIS. si am mers. Am fost la concertul Formatiei Clujene-Brasovene-Bucurestene The Others.


Vreau sa va spun ca na, sincer nu imbratisez NEBUNESTE muzica pe care o asculta libelula, ea e cu OCS-uri, IPR(Implant Pentru Refuz), Persona, Gogol Bordelo, Ska. Chestii dinastea care na, sunt frumoase in felul lor dar....nu pentru mine. si DA. Am mers noi la concert. Exceptand faptul ca, fiind in Romania, organizatorii(a nu se intelege ca trupa in sine) a hotarat sa inceapa concertul la 22 si pana la urma a inceput la 23:15 in momentul in care Petra si frateso(bass), Mihnea(Luna Amara), saxofonistul ALEX MUNTEANU si tobosarul Aron au inceput sa cante, nebunia a fost dezlantuita. Avand in vedere ca a fost seara bal mascat(eu n-am fost costumat, dar nici nu trebuia, aripile libelulei ma costuma in omul perfect,asta da costum;)...) totul era colorat plin de zane, fluturi, marinari, celebrul "Om in cabina de dush", etc etc, frumoasa idee care chiar a prins dovedint ca am privilegiul sa stau intr-un oras receptiv la chesti ingenios de frumoase, si ca DA clujenii stiu sa se distreze si frumos. Na si au inceput sa cante. Ce sa va zic? Pe MySpace suna cum suna. insa cand au inceput sa cante live, era ca si cum o intreaga filarmonica iti incata urechile. O betie intreaga de sunete, ceva de vis. Acum poate o parte din voi vor da navala pe Youtube cautand inregistrari live. Va spun de pe acum ca nu prea are rost. Energia care se tranzmite acolo pe scena e unica. si atunci o multime de frustrari proprii m-au navalit. Cum poate lumea asta sa promoveze pe stica atatia "interpreti" de doi bani, oameni care nu canta, nu simt muzica si nu stiu ce e muzica, cum poate romanul sa cumpere doar imagine si nonvaloare si cum pot exista atatea trupe cu adevarat valoroase care raman la nivelul de concerte in puburi nenorocite si neputand vreodata sa traiasca din muzica pe care sunt capabili sa o creeze si doar sa o cante de placere cand mai sunt invitati intr-un loc doua.

Am stat o ora si jumatate si i-am ascultat, in jurul meu toti dansau costumati, abea carandusi costumele, pe funk si nebuni dintr-o trompeta, Petra incanta cu o voce inegalabila, naturala si superba, m-am simtit cu adevarat in fata unor oameni care canta cu sufletul, traiesc si au CEVA de transmis. Au cantat si coveruri printre care cel mai rasunator si cunoscut de toti, probabil si de voi, a fost The Cate Empire-The Lost Song. Fara sa exagerez(avand in vedere ca inainte sa merg la acest concert eram ceva gen..."oh da...the others....mare scofala, alta trupa de duzina,frustrata si plina de impresii") va spun ca au interpretato MULT mai dinamic, natural si "atingator" decat orice inregistrare live pe care am gasito a trupei originale.


Iar cine credea ca Mihnea nu poate fi decat un Roacker frustrat,depresiv, ofticos,laudaros, Tzafnos,enervant...EH fratilor.  V-ati inselat. Mihnea stie sa danseze, Mihnea stie sa cante si sa se distreze cum putini stiu sa o faca, este un mare muzician, plin de filosofie frumoasa iar de dragobete a stiut sa fie la inaltimea celorlalti(daca nu chiar el a fost combustibilul care i-a ridicat).

Daca vreodata ma voi casatori, la nunta mea nu vreau pe veta birish sau pe catalin crisan, Madalina Manole sau Aurel Tamash, Pentru o atmosfera geniala stiu la cine sa apelez.

A fost o seara superba, un concert de exceptie cum doar alte 2 sau 3 trupe romanesti mi-au mai oferit in decursul a 23 de ani(imediat) de viata.Sunt mandru ca sunt clujean, sunt mandru ca libelula e brasoveanca, ma mandresc cu The Others, si va recomand(pentur cei care stiu sa aprecieze adevarata valoare) cu mare drag si fara nici o urma de neincredere sa mergeti la concertele lor si nu o sa regretati.




FUNKY RESPECT




Linkuri Inrudite: Cronica Haggard Cluj 17.04.2010  Ziua Haggard in ClujAnul Haggard In Romania,  
Luna Acustica, Luna Amara 










Pentru o mai usoara navigare pe blogul Omu' si Libelula folositi indexul din dreapta impartit pe categorii de interes.

Nu uitati de Concursul Lunii "Caut Sigla"

Niciun comentariu: