miercuri, 8 septembrie 2010

Nimic Interesant 3






Da. si ma duc la brasov. In general un gand pozitiv si frumos ma invaluie. Dar azi fiorii sunt la ordinea zilei. Merg la o nunta. Ceea ce inseamna din nou plimbari de sute de Km cu nenoropcitul ala de costum, la care ii voi da cat de curand foc de cate ori am fost torturat cu el anul acesta. Si macar de ar fi nunta in Bv, dar NUUUUU, doar nu credeam ca o sa scap atat de usor. Nunta e tocmai in Bacau ... [Citandul pe Ray] da stiu.... Eat the POO POO HAHA!!... dar no, nu ca m-ar deranja orasul sau zona in sine. Ci distanta, drumul, deranjul pentru a merge la o nunta a doi oameni pe care i-am vazut o data in viata. Dar ma rog.... un om trebuie sa faca...ceea ce un om trebuie sa faca... sau cum era?...


Uof... si In timp ce scriu aici din nou "Nimic interesant", duduie la sonor moderat, ca e 7 dimineatza, Therion. Asta da trupa. Curand voi mai baga un top 100 in care va fi ceva Therion. Abea astept:). Ma gandeam zilele astea aplicand CV-uri, pentru ca da am intrat si eu in acest sport extrem pentru Romania, ma gandeam ca imediat incepe faculta...din nou. Insa spre deosebire de anii trecuti, acum sunt atat de imun acestui sentiment, atat de miserupist fenomenului incat cred ca si mersul la cinema ma stimuleaza mai tare. Adica probabil se va juca din nou pe cartea profunzimii si profesionalismului academic, dar nu-i asa? aceasta placa este demult ucisa si demult o simpla gluma proasta a sistemului de invatamant romanesc(daca exista asa ceva....). Inca doi ani degeaba, inca doi ani de umilinte si note date dupa mersul la cursuri, nu dupa posibilitatile si analiza riguroasa si adevarata a cunostintelor, inca doi ani in care sa-mi dau seama ca nu invat nimic aici, si ca acest fapt nu stimuleaza pe nimeni mai mult decat sa treaca un 4 pe un examen. Cui ii mai pasa in ziua de azi?... "nu sti?... 4"... ce-mi pasa mie daca poate tu nu sti pentru ca nu ai inteles, sau nu poti intelege in ritmul meu de iepure-n calduri care predau aceleasi gunoaie de 40 de ani si am impresia ca daca eu sunt atat de satul de acestea, toti sunt, chiar daca pentru majoritatea sunt niste chestii in premiera. Dar no, de aceea Romania nu va fi niciodata Oxford sau Harvard. In rest, traiasca taxele inutile, bugetele largi si incapatoare, coruptia in floare, si incompetenta pe banda rulanta.






Si din nou atatea ore pe tren. UUuuuu... incitant. SAU NU. sper sa nu dau peste aceiasi controlori retardati. Adica sunt constient ca oricum vor fi retardati. Dar macar sa fie altii. Material nou de studiat. Tin minte cand am fost ultima oara la Ocna Mures ca am prins "supracontrol". Adica un nene cu vreo 3 clase mai destept decat ceilalti doi, plin de aere si superioritate(si aici vorbesc extrem de serios, cred ca nici becali nu-i atat de plin de el cum is tipii astia). Si na, foarte galant si politicos cu toti pasagerii. A verificat foarte sarguincios toate biletele, iar dupa ce a epuizat trenul, care na fiind personal numara doar vreo 3 vagoane, s-a asezat cu cei doi controlori in fata mea, lateral dreapta. Eh in acel moment, minunile s-au dezlantuit. Sa-l fi vazut, cu ochelarii lui cu lentile biconcave, cat de academic vorbea si cat de geniu si omniscient se simtea printre cei doi retarzi, incat in momentul acela chiar am inteles zicala "chioru-i rege-n tara orbilor". Iar cei doi iezi, atat de docili si cu ochii mari si umezi, il ascultau si il aprobau la fiecare silaba plescaita de domnul superior. Partea de CA[virgula]CAT vine in momentul in care incep sa-si faca socoteala biletelor eliberate in tren. Si na unul din ei care sunt 100% sigur ca nu are nici 4 clase, incepe sa calculeze...chipurile in minte. si incepe "pai eu am 6...si cu 7...15...plus inca 8....25". Moment in care Inaltimea sa ..SUPERvizorul incepe sa rada ca o hiena jegoasa in tot vagonul cat e de prost colegul sau "da ce ba?...Joiana nu te-o invata sa si socotesti? Numa sa-i faci felatie?(probabil auzise termenul pe playboy TV cu o noapte inainte si a zis ca e oportun)". Adica ok. da e jalnic sa te uiti la un ditamai animalu de 50...spre 60 de ani ca nu poate aduna 3 numere, insa tu ...acest munte de intelepciune si inalta desteptaciune ce scuza mai ai sa razi fara bun simt si fara nici un DRAM de colegialitate in tot vagonul, cat poti de tare ca sa fi sigur ca toti aud, de bietul om. Desigur respectivul, fiind prost...asta-i adevarul, si umil s-a inrosit tot, si a bagat capul in pamant ca strutul, incercand sa explice ca el stie sa calculeze insa numerele cu doua cifre il cam deruteaza. Urmatorul pas al actiuni insa m-a facut sa ma intreb...ok ok... tu razi, dar de ce nu calculezi tu?... daca tot esti cu 15 clase peste el. Si na, nu a facut-o. L-a lasat pe saracu om sa se chinuie ba chiar mai mult a continuat cu dumele de "om cu studii superioare"...."Hai Cornele ca poate scoti si Romania din criza cu calculele tale, daca iti iasa calculul asta vorbesc cu fiu-mio(oooo nuuu!!!!a perpetuat si specia cu genele lui SUPERvizoare) sa te mediteze...tocmai ce-a invatat si el tabla inmultirii".... Pana cand acesta, stiindu-si capacitatile, isi scoate din tolba un mini-calculator de buzunar(o fi pleonazm?) si cu o dexteritate de bunicuta octogenara incepe frumos sa bata pe el, si in cele din urma afla cu uimire ca a rupt 20 de bilete. Desigur toata scena cu supervizorul razand in lacrimi de inecul social al subalternului sau analfabet era urmarit(de voie de nevoie) de intreg vagonul, trenul fiind personal, deci necompartimentat. Si astfel, am aflat ca si supervizorii sunt niste retardati corupti insa care au instincte si caracteristici de cameleoni. In Romania este o mare virtute. Sunt sigur ca dupa aceasta calatorie controlorul umilit si-a cerut pensionarea pe motiv de boala...cronica.






Mda, si mi-e si somn. Si putin foame. Dar o sa treaca. O sa ajung la Brasov, la Libe, si o s afie bine. Macar nu os a sufar la singular.:P.


O saptamana frumoasa va doresc. Si tine-ti minte. de invatat nu invatati din carti, invatati din ceea ce va inconjoara. Cartile or fi ferestre-n ziduri, dar atat. Zidu-i zid, sufletu-i suflet. Singurul beneficiu al citirii unei carti, FOARTE IMPORTANT(sa nu ma intelegeti gresit), este ca iti dezvolta limbajul si exprimarea, si te mai informeaza despre un punct de vedere al unui om cu adevarat inteligent. Nu ca si supervizorul nostru. Iar cele stiintifice, sunt ca si un indrumator spre cunoastere, nu inlocuieste cunoasterea. Doar te indruma spre ea. Asa ca luati faptul in mana si cunoasteti-l. Pipaiti-l, intelegeti-l... Nu doar cititi despre el.



Parerea mea....





2 comentarii:

Mada spunea...

si cum am mai suferit noi la plural...ohohooo,dragii Mosului:)nu o sa uitam prea repede cum am stat "pe uscat" 4 ore incojurati de oameni inveseliti de catre Bachus!nu o sa uitam prea repede experienta asta:) si,da,am suferit la plural :P

Anonim spunea...

Sorin: Interesant post cu un final plin de intelepciune. Frumos.